RT Metropolis - шаблон joomla Окна

Kızılkaya Kuzey Duvarı - İngiliz Rotası

Yasemin serbest tırmanıyor

16 temmuz: 8 kişilik ekibimiz 16 temmuz akşamı Yedigöller e ulaşarak Yedigölburnu nun altında ki düzlükte kampını kurdu. Sorunlu bir şekilde yapılan bu yolculuk yorucu geçmişti. Katırları bile taşımak zorunda kalmıştık.

Bir gün dinlenmenin uygun olacağını düşündük.

17 temmuz: bu günü dinlenerek ve rotayı inceleyerek geçirdik. Malzemeleri duvarın yakınına taşıdık. Havanın bozuk gidiyor olması tırmanışı yarın yapamayacağımızı düşündürüyor.

18 temmuz: sabah belirlediğimiz saate kalktım. Daha hava aydınlanmamış olmasına karşın ufuktaki bulutların yoğunluğu tırmanışa izin vereceğe benzemiyor. Bu günde beklemeye karar verdim. Ancak havanın aydınlanmasıyla uyandık. Hava açık ve oldukça uygun görünüyordu.

Acele bir kahvaltı ve koşturmacanın ardından malzemeleri bıraktığımız yere ulaştık ve çantayı yüklenerek planladığımız rotaya gireceğimiz yere doğru harekete başladık. Gölün sağındaki sırttan duvarın solundaki kulvarı hedefleyerek çarşak yamaçta

tırmandık. Oldukça geç kalmıştık.

Saat 09:45 civarında kayalık kısıma girmiştik. Bu kısım duvarın en solunda kalıyor V şeklinde bir kulvar. Bu kulvar bize kaybettiğimiz zamanı kazandırıyor. 150 m kadar bir etabı ip açmadan geçiyoruz..(III+)

Bu etabın ardından ip açma vaktimiz geliyor.

1. ip boyu: Sağa yan geçiş, çürüklük var. Yukarı tırmanmaya olanak verecek olan yüzeyin altına geliniyor.(40 m II, III derece)

2. ip boyu: Yüzeyden tırmanılarak başlanıyor. Yüzeyde emniyet sorun. Üst kısımda setlere ulaşılıyor. (40 m V derece)

3. ip boyu: Sağa diagonal setli tırmanışın ardından ilk kilidin altındayız.(30 m. III, IV derece)

4. ip boyu: Giriş kısmında sikkeler mevcut. Setteki istasyondan bu sikkeler görülüyor. Rota belirgin. Bu bölüm çürük ve negatiflik içeriyor. Sikkeler çok sağlam değil. Negatif etabı geçtikten sonra zor bir dinlenme pozisyonu(pek dinlendirmiyor) ve emniyet zor. Sola doğru geçilip çatlak hattına giriliyor. Geniş çatlağın içinde çürük büyük bloklar mevcut. Çatlak sete ulaştırıyor.(40m giriş ve negatifin geçişi VI, devamındaki çatlak V derece)

5. ip boyu: Setlerden ve sağa diagonal rampa takip edilerek sağlam kayada tırmanış.(50 m IV derece)

6. ip boyu:Sağa diagonal rampada devam.(bu rampa aşağıdan gözüküyor ve son kilit ip boyuna götürüyor).sağlam kaya.(30 m IV, IV+ derece)

7. ipboyu: Sette ana emniyet. Başlangıç kısmı ısınma. Güzel sağlam bir dihedral 7-8 m devam edip setle kesiliyor. Kötü eski bir sikkeden emniyet.(gereksiz)Sete çıktığımda gerçek yüzünü gösteriyor. Kilit sert gözüküyor.sert bir negatif, negatifin üstünde

küçük tutamaklar, ayak çok içeride(tavanda tırmanıyor gibi) veya yukarıda, emniyet yok ya da kötü. Birkaç denemenin ardından oldukça vazgeçirici geliyor. Sağa sola bakıyorum ama pek kaçış yok. Set sola doğru devam ediyor. 10 m kadar sola yan

geçiyorum. Geçilebilir ancak pandüllü bir düşüş ciddi tehlikeler içeriyor(artçı için). Tekrar kilidin altındayım. Kararlılıkla ip boyuna giriyorum. Birkaç denemenin ardından hızlı birkaç hamle ve ayakları yükseltip pozitife çıkıyorum, ancak dinlenme yok veya

zayıf. Çok açık bir dihedral şeklinde devam ediyor. Oldukça sağlam kayada zayıf emniyet ile yükseliyorum. Küçük ve uzak tutamaklar ve yüzey basışlar, açık bacaklar ile ilerliyorum. Gerçekten fiziksel ve psikolojik olarak çok zorlandığım bir ip boyunun

ardından sete ulaşıyorum. Yaklaşık 20-30 m. Kadar süren bu kilit uzun duvar rotalarında şimdiye kadar geçtiğim en zor ve tehlike düzeyi yüksek etaplardan birisiydi.(25 m. VII-, sert)tabiî ki artçı içinde bir o kadar zor. Ulaştığımız bu setten 10 m kadar sola

geçerek uygun geçitten diğer ip boyuna bağlandık.

Kilit ip boyu

8. ip boyu: Sağa doğru zirve sırtından tırmanıldı.(30 m IV- derece)

Rota çizimi

Nihayet zirvedeyiz. Duvar düşündüğümüzden kısa sürdü.(böyle bir kilit ip boyuna rağmen) zirvede uzun molanın ve güzel manzaranın tadını çıkarttık. Kızılkaya nın güney yamacı geniş bir vadiyle Akşampınarına kadar iniyor. Bizi zorlu bir inişin beklediğini

bilerek molayı fazla uzatmadık. İnişi 2 farklı rotadan yapabilirdik. Çelikbuyduran tarafını daha önce kullanmamıştım. Oradan vazgeçtik ve daha kısa ancak yine bilmediğim Yedigölburnu rotasını kullanarak inişe geçtik. Öncelikle Kızılkaya’ nın genel yapısını

oluşturan çizik çizik uzun kaya bantları arasında aşağıya inmeye olanak verecek geçitler arayarak bir ileri bir geri, bir sağa bir sola Süper Mario oynadık. Kızılkaya nın boynundan, Yedigölburnu’ nun sırtına en uygun iniş yerini bulduk. İlk iniş boyundaki

büyük taştan 50 m, ikinci iniş ise bıraktığımız sikkeden aşağıdaki sete 50 m. Sete indiğimizde havanın aniden kararmış olması ve artık dönüşte bir problemle karşılaşmamak için geceyi geçirmeye karar verdik. Güzel bir set. Güzel bir gece. Soğuk ısırıyor. Ve

kaçınılmaz gerçek, unutmuşum Yasemin’ in doğum günü. Doğum günü pastası yok. Bir çokoprens ve birazcık su.

19 temmuz: havanın aydınlanması ile fark ettik ki ip inişine gerek yok. Sağa doğru II-III derece kayada yan geçerek Yedigölburnu’ nun sırtına indik. En güzel karşılama bir termos sıcak cappicino. Sevgili dostum Emin Tavlayan’dan.